Bendri saugumo reikalavimai naujiems mokslo metams
Iki pasimatymo, mokykla!
„Mokykla – tautos čiulbantis medis“
(V. Mizeras)
2020-2021 mokslo metai Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkciame skyriuje, kaip ir kitose Lietuvos ugdymo įstaigose, buvo neįprasti. Mokykloje trūko klegesio, įprasto šurmulio, juoko, nes didesnę mokslo metų dalį mokėmės nuotoliniu būdu. Neįprasti jie buvo ir dėl savo trukmės – tiek vyresnieji, tiek pradinių klasių mokiniai mokėsi savaite ilgiau nei pernai. Vis tik mokslo metus baigėme džiaugsmingai – grįžome visi į klases, mokėmės, ilsėjomės ir pramogavome kartu.
Birželio 16 d. jungtinės grupės auklėtiniai ir pradinių klasių mokiniai atsisveikino su draugais ir mokytojais iki kitų mokslo metų. Mokyklos direktorius Valdas Valvonis įteikė padėkas už gerą mokymąsi, aktyvią popamokinę veiklą, dalyvavimą konkursuose, varžybose, o ketvirtokams dar ir pradinio išsilavinimo pažymėjimus. Jungtinės grupės auklėtiniai nudžiugino tėvelius gražia koncertine programa, pakvietė pabūti jaukiose atnaujintose grupės patalpose. Pradinių klasių mokiniai mokslo metus baigė iškyloje prie Nemuno.
Birželio 18 d. vyko 5-10 klasės mokinių šventė „Startas į mokslo metų pabaigą“. Ši šventė paskutinė mūsų dešimtokams, nes rugsėjis juos kvies jau į kitas mokymosi įstaigas. Sėkmės jiems linkėjo mokyklos direktorius Valdas Valvonis, pirmoji mokytoja Daiva Bartkevičienė bei pirmoji ir dabartinė klasės auklėtoja. Šventė buvo linksma, sportiška, nes tiek mokytojams, tiek mokiniams buvo paruoštos 5 nuotaikingos užduotys, kurias atlikę galėjome užbaigti mokslo metus.
Atsisveikinome tik vasarai. Lauksime visų sugrįžtančių Rugsėjo 1-ąją į mūsų mažą, bet jaukią ir draugišką mokyklą.
Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus informacija
, Artimos gamtinės aplinkos tyrimas“
Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“
Integruotas geografijos ir matematikos patyriminio ugdymo projektas
,,Medžio aukščio ir amžiaus nustatymas“
Mokinių ugdymas remiantis patirtimi vyksta ne tik klasėje, bet ir mokyklos aplinkoje – tai padeda jiems savarankiškai ugdytis per pamokas formuojamus gebėjimus, sudaro sąlygas atlikti tyrimus ir stebėti aplinką savo gyvenamojoje vietovėje.
Birželio 15 d. 6 – 8 ir 10 klasės mokiniai dalyvavo pirmame artimos gamtinės aplinkos tyrimo užsiėmime ,,Medžio aukščio ir amžiaus nustatymas“. Kiekvienas medis turi savo istoriją. Vieni, užaugę pavieniui laukuose ar pasodinti dvarų parkuose, kiti, didžiąją savo gyvavimo dalį praleidę ganyklose ar stiebęsi į saulę miškuose, kurie iki šių dienų neišliko– visų jų išvaizda ir būklė pasakoja apie kraštovaizdžio istoriją. Dirbdami porose arba individualiai atpažino 5 medžius ir krūmus mokyklos aplinkoje, nustatė 2 – 3 būdais pasirinkto medžio aukštį ir apskaičiavo jo amžių. Įsivertino savo pasiekimus pamokoje, o gautus rezultatus fiksavo darbo lape. Šiose pamokose mokiniai tobulino matematikos ir geografijos dalykines, bendrąsias (mokėjimo mokytis), socialinę (atsakomybę už darbo rezultatus), asmeninę ( emocijų ir jausmų valdymo) kompetencijas.
Kiti medžio aukščio nustatymo būdai: https://lt.wikicell.org/Measure-the-Height-of-a-Tree-9010
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.
Edita Simanavičienė, geografijos mokytoja metodininkė
Aldona Novikienė – matematikos vyresnioji mokytoja
Lietuvių kalbos ir literatūros pamoka „Informacijos pateikimas skelbimuose, reklamose”
Birželio 15 d. Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus 10-os klasės mokiniams vyko patyriminio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros pamoka „Informacijos pateikimas skelbimuose, reklamose“. Mokytojai teko iš anksto įvertinti Punioje esančių skelbimų ir reklamų tekstus, kad žinotų, ar mokiniai ras pakankamai medžiagos šiam tyrimui.
Darbui skyrėme dvi pamokas. Per pirmąją, aptarę, kokios stilistinės ypatybės būdingos skelbimams ir reklamų tekstams, kokiu stiliumi jie rašomi, ėjome į miestelio parduotuves, prie kultūrinio administracinio pastato, į kitas skelbimų pateikimo vietas ir skaitėme tekstus, aptarėme juos, atrinkome turinčius trūkumų ar klaidų ir fotografavome. Antrosios pamokos metu ėjome į Punios biblioteką. Susėdę prie kompiuterių, gavę užduočių lapus, mokiniai ėmėsi darbo. Jiems reikėjo į pateiktą lentelę įkelti 4-5 skelbimų ar reklamų, kuriose surado netikslumų, klaidų, nuotraukas ir užrašyti, kokios stiliaus ypatybės būdingos pasirinktam tekstui bei kokias klaidas pastebėjo. Ieškoti informacijos, kaip reikėtų taisyti surastas klaidas, buvo galima Valstybinės lietuvių kalbos komisijos svetainėje (www.vlkk.lt) veikiančiame Kalbos konsultacijų banke. Pateikę keturis-penkis skelbimus ar reklaminius tekstus, užpildę lentelės skiltis, mokiniai įsivertino savo darbą pamokoje, pasirinkdami tris nebaigtus sakinius, kuriuos pratęsė patys. Su mokytoja aptarę darbo rezultatus, susumavę taškus, sužinojo, kaip įvertinamas atliktas darbas.
Pamoka mokiniams patiko, nes buvo įdomu tyrinėti ir atrasti netikslumų, kuriuos sėkmingai ištaisė.
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose ir 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“ veiklos.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė
Alma Davidavičienė
Integruotas geografijos ir matematikos patyriminio ugdymo projektas ,, Artimos gamtinės aplinkos tyrimas“
,,Medžio aukščio ir amžiaus nustatymas“
Mokinių ugdymas remiantis patirtimi vyksta ne tik klasėje, bet ir mokyklos aplinkoje – tai padeda jiems savarankiškai ugdytis per pamokas formuojamus gebėjimus, sudaro sąlygas atlikti tyrimus ir stebėti aplinką savo gyvenamojoje vietovėje.
Birželio 15 d. 6 – 8 ir 10 klasės mokiniai dalyvavo pirmame artimos gamtinės aplinkos tyrimo užsiėmime ,,Medžio aukščio ir amžiaus nustatymas“. Kiekvienas medis turi savo istoriją. Vieni, užaugę pavieniui laukuose ar pasodinti dvarų parkuose, kiti, didžiąją savo gyvavimo dalį praleidę ganyklose ar stiebęsi į saulę miškuose, kurie iki šių dienų neišliko– visų jų išvaizda ir būklė pasakoja apie kraštovaizdžio istoriją. Dirbdami porose arba individualiai atpažino 5 medžius ir krūmus mokyklos aplinkoje, nustatė 2 – 3 būdais pasirinkto medžio aukštį ir apskaičiavo jo amžių. Įsivertino savo pasiekimus pamokoje, o gautus rezultatus fiksavo darbo lape. Šiose pamokose mokiniai tobulino matematikos ir geografijos dalykines, bendrąsias (mokėjimo mokytis), socialinę (atsakomybę už darbo rezultatus), asmeninę ( emocijų ir jausmų valdymo) kompetencijas.
Kiti medžio aukščio nustatymo būdai: https://lt.wikicell.org/Measure-the-Height-of-a-Tree-9010
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.
Edita Simanavičienė, geografijos mokytoja metodininkė
Aldona Novikienė – matematikos vyresnioji mokytoja