Svečiuose pas kapelos „Punelė“ vadovą
Birželio 11 d. Butrimonių gimnazijos Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus 1-4 klasių mokiniai dalyvavo netradicinėje muzikos pamokoje „Instrumentų karalystė“. Mokiniai su muzikos mokytoja apsilankė Alytaus rajono savivaldybės kultūros centro Punios skyriuje, kur dirba garsios kapelos „Punelė“ vadovas Gintautas Šmitas. Salėje vaikai pirmiausia atkreipė dėmesį į išdėliotus instrumentus: „Vakare vyks repeticija“, - paaiškino vadovas.
Pirmoje pamokos dalyje, patogiai įsitaisę, mokiniai klausėsi muzikos instrumentų pristatymo. Kapelos vadovas ne tik įdomiai pristatinėjo kiekvieną instrumentą, bet ir pademonstravo, kaip reikia jais groti. Vaikai išgirdo klavišinių instrumentų: akordeono ir armonikos atliekamas melodijas, mušamųjų instrumentų - būgnų, marakasų, tamburino, medinių lazdelių ritmus. Susipažinę su instrumentais, pamokyti, kaip reikia jais groti, visi turėjo galimybę išbandyti vieną ar kitą instrumentą. Daugiausiai vaikų dėmesio susilaukė mušamasis instrumentas - būgnai. Tik pabandžius tapo aišku, kad ne taip paprasta, kaip iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, suderinti ritmišką kojų ir rankų darbą. Visiems pasirepetavus, pamoką kapelos vadovas Gintautas su mokiniais užbaigė bendru kūriniu.
Atsisveikindami mokiniai padėkojo už pamokoje patirtas geras emocijas ir palinkėjo kapelai daug gražių koncertų.
Projektas „Literatūra-istorija-kinas“
Birželio 14 d. Lietuvoje minima Gedulo ir vilties diena. Šiais metais visa šalis minės 80-ąsias tremties pradžios metines, prisimins tremtyje žuvusius lietuvius, todėl ruošdamiesi šios atmintinos dienos renginiams Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkciame skyriuje vykdėme integruotą projektą „Literatūra-istorija-kinas“. Jo tikslas – paskatinti mokinius domėtis Lietuvos gyventojų trėmimų istorijomis, vaikų likimais, pagerbti buvusius tremtinius ir lagerių vargus patyrusius žmones.
Projektas buvo vykdomas birželio 7-10 dienomis lietuvių kalbos ir literatūros bei istorijos pamokų metu. Padedant mokytojoms D. Adžgauskienei ir A. Davidavičienei mokiniai ieškojo informacijos straipsnyje „Lietuvos gyventojų trėmimai į Sibirą: svarbiausi faktai, kuriuos būtina žinoti“, skaitė ir aptarė Marytės Kontrimaitės poemą „Mano vaikystės tėvynė“, tremtinių eilėraščius. Integruotų lietuvių kalbos ir literatūros-istorijos pamokų 7/8, 10 klasei metu žiūrėjome dokumentinį filmą „Ledo vaikai“, kalbėjome apie ištremtų vaikų likimą ( ištremta 55350 iki 16 metų vaikų, tremtyje gimė dar 18306). Su septintokais žiūrėjome dokumentinį filmą „Tremties keliais“, kad mokiniai daugiau sužinotų apie lietuvių tautos trėmimo vietas Sibire. Projektą baigėme režisieriaus Audriaus Juzėno vaidybinio filmo „Ekskursantė“ peržiūra ir aptarimu. Filmas sukurtas pagal tikrą vienuolikmetės mergaitės iš Lietuvos istoriją. Pabėgusi iš tremtiniais perpildyto krovininio traukinio, vežusio ją ir jos šeimą į Sibirą, ji įveikė 6000 km ilgą ir pilną pavojų bei nuotykių kelią namo į Lietuvą.
Integruotas projektas „Literatūra-istorija-kinas“ – puikus būdas mokiniams priminti mūsų tautos patirtus skaudžius išgyvenimus , pakalbėti temomis „Sovietų Lietuvos išgyvenimai“, „Trėmimai“, „Kova už būvį“, ugdyti mokinių pilietiškumą, neleisti pamiršti mūsų šalies istorijos.
Integruotas geografijos ir matematikos patyriminio ugdymo projektas ,, Artimos gamtinės aplinkos tyrimas“
Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas Nr. 09.2.1-SFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“
Integruotas geografijos ir matematikos patyriminio ugdymo projektas
,, Artimos gamtinės aplinkos tyrimas“
Punios reljefo tyrimas.
Žemės paviršius retai kada būna plokščias. Vienur driekiasi lygumos ir slėniai, kitur banguoja kalvos ar stūkso kalnai. Vieni šlaitai yra statesni, kiti nuožulnesni. Nors žemėlapis plokščias, kartografai sugalvojo įvairių būdų, kaip jame pavaizduoti reljefą: aukščio taškais, horizontalėmis, juostiniu spalvinimu.
Birželio 9 d. 6 – 8 ir 10 klasės mokiniai dalyvavo antrame artimos gamtinės aplinkos tyrimo užsiėmime ,,Punios reljefo tyrimas“. Dirbdami porose, naudodamiesi matavimo prietaisais (kompasu, eklimetru, aukštimačiu, skaičiuotuvu), pateiktais 3D Lietuva platformos žemėlapiais, vaizdine medžiaga ir savo patirtimi atliko praktinę kompleksinę užduotį, įsivertino save ir draugus. Atsakymus užrašė darbo lape. Pamokose mokiniai tobulino matematikos ir geografijos dalykines, bendrąsias (mokėjimo mokytis), socialinę (atsakomybę už darbo rezultatus), asmeninę ( emocijų ir jausmų valdymo) kompetencijas.
Pamokoje naudotas prietaisas - aukštimatis, kurį įsigijome iš ,,Kokybės krepšelio“ veiklos tobulinimo plane numatytų lėšų. Prietaisu matavome Punios piliakalnio šlaito polinkio kampą. Šiuo prietaisu taip pat matuojamas objektų aukštis.
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.
Edita Simanavičienė, geografijos mokytoja metodininkė
Aldona Novikienė – matematikos vyresnioji mokytoja
Edukacinė pažintinė ekskursija į Alytų
Alytus - Dzūkijos sostinė, šeštas pagal dydį Lietuvos miestas. Nors Alytų aplankome gana dažnai, tačiau ne visi esame susipažinę su jo istorija, legendomis bei lankytinomis vietomis.
Birželio 8 d. Butrimonių gimnazijos Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus 1-4 klasių mokiniai vyko į pažintinę – patyriminę – edukacinę išvyką, kuri turėjo aiškų tikslą: mokinių žinias, įgūdžius ir gebėjimus, įgytus pasaulio pažinimo pamokose, praktiškai pritaikyti molio lipdymo edukacijoje bei susipažinti su Alytaus miesto atsiradimo istorija ir lankytinomis vietomis.
Vaikai dalyvavo ,,Molinės puodynėlės“ lipdymo edukacijoje, kurioje ne tik prisiminė molio savybes, bet ir išbandė puodžiaus amatą. Po įdomaus gido pasakojimo A. Matučio muziejuje mokiniai aplankė Laisvės angelo paminklą ir miesto parką. Toliau pažintinė – patyriminė kelionė tęsėsi Dainų slėnyje. Čia vaikai sužinojo, kad šioje vietoje vyksta daug kultūrinių ir sportinių miesto švenčių ir renginių. Po to kelionė tęsėsi aukščiausiu Lietuvoje pėsčiųjų ir dviračių ,,Baltosios rožės“ tiltu. Vaikai greitai įveikė 240 m. atstumą ir išklausę ,,Mirgrausėlės ir Alyčio“ meilės legendą, sužinojo Alytaus miesto atsiradimo istoriją. Pažintinės kelionės pabaigoje mokiniai bėgiojo Alytaus piliakalnio šlaitais ir apsigaivino Alytupio upelio vandeniu.
Ši pažintinė – patyriminė – edukacinė išvyka mokiniams labai patiko, nes ji suteikė vaikams ne tik daug dalykinių, bendrųjų, socialinių kompetencijų, bet ir daug šiltų ir gerų emocijų.
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.
Integruota pasaulio pažinimo bei dailės ir technologijų pamoka ,,Piešimas gėlėmis“
Pavasarį gamta pradeda groti naujomis spalvomis ir visi augalai atgyja. Pievos pasipuošia įvairiaspalvių gėlių kilimu.
Gegužės 20 d. Butrimonių gimnazijos Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus 1-4 kl. mokiniams vyko integruota pasaulio pažinimo bei dailės ir technologijų patyriminio ugdymo pamoka ,,Piešimas gėlėmis“. Piešimas yra vienas iš būdų, kaip vaikai, tyrinėdami aplinką, gali išreikšti save ir parodyti kitiems savo vidinį pasaulį.
Prisirinkę mokyklos kieme augančių ir žydinčių augalų, susipažino su jų įvairove, vardijo jų pavadinimus, rūšiavo juos pagal spalvas ir atspalvius ir, išgavę iš jų sultis, piešė neįprastus piešinius. Kūrybinis procesas persipynė su nauja patirtimi ir džiugiomis emocijomis.
Šioje patyriminio ugdymo pamokoje mokiniai ne tik susipažino su pavasarį pievoje žydinčiais augalais, bet ir tobulino kantrybės, kruopštumo, gebėjimo užbaigti darbą iki galo įgūdžius. Praplėtė erdvės suvokimą, o kartu tapo atviresni aplinkai, pastabesni viskam, kas gražu, įdomu ir nauja.
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose ir 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“ veiklos.
Daiva Bartkevičienė 3-4 klasių vyresn. mokytoja
Daiva Abramavičienė 1-2 klasių mokytoja