Edukacinė kelionė

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image /var/www/clients/client295/web379/web/images/Moletai3.JPG
There was a problem loading image /var/www/clients/client295/web379/web/images/Moletai2.JPG

Moletai3Moletai2

Edukacinė kelionė „Žvaigždėtas Molėtų kraštas“

Dar visai neseniai prasidėjo mokslo metai, o Punios pagrindinėje mokykloje-daugiafunkciame centre jau vykdomi mokinių užimtumo projekto „Draugystės gijos“ renginiai. Rugsėjo 12-ą dieną 52 penktos-dešimtos klasės mokiniai ir mokytojai išsiruošė į edukacinę kelionę „Žvaigždėtas Molėtų kraštas“. Kiekvienais metais projekto lėšomis aplankomas vis kitas regionas ir jame esantys kultūros paveldo objektai. Šiais mokslo metais buvo nuspręsta aplankyti Molėtų rajone Kulionių kaime esantį Lietuvos etnokosmologijos muziejų ir Senovinę dangaus šviesulių stebyklą.

Iš anksto užsisakinę dieninę programą „Etnokosmologija Lietuvoje ir pasaulyje” gido lydimi per požeminę muziejaus galeriją kilome aukštyn. Penkiose salėse mums buvo pristatomi skirtingi žmogaus, žmonijos ryšiai su Kosminiu pasauliu (senieji etniniai ryšiai, pasaulio matavimai, kalendoriai, astronomija, kosmonautika, nežemiškos gyvybės paieška, mūsų civilizacijos ateities galimybės). Salėje buvo demonstruojamos skaidrės. Išvydome įvairiausių Visatos vaizdų. Iš salės kilome į apžvalgos aikštelę 32 metrų aukštyje. Nors ir pavargome lipdami laiptais į viršų, bet atsiveriantis įspūdingas vaizdas iš karto sušvelnino patirtą nuovargį. Grožėjomės Labanoro girios panorama, Molėtų krašto ežerais.

Iš Etnokosmologijos muziejaus keliavome į netoliese, vos už 800 metrų esančią Senovinę dangaus šviesulių stebyklą. Mus tarytum žynys šventvietėje pasitiko jos įkūrėjas Jonas Vaiškūnas. Senovinė dangaus šviesulių stebykla - tai dešimt ratu išdėstytų medinių šventyklos stulpų su kalendoriniais ženklais. Jų viduryje įrengtas akmeninis Saulės-ugnies aukuras. Čia apsilankius galima susidaryti įspūdį, kaip dangaus šviesulius stebėjo mūsų protėviai, kaip jie atlikdavo kalendorinio laiko skaičiavimus. Išgirdome daug įdomaus apie senovės lietuvių astronomijos žinias, apie senąjį lietuvių Zodiaką. Visiems buvo įdomu sužinoti apie savo Zodiako ženklą, išgirsti patarimų, po kokiu ženklu gimusius draugus reikėtų rinktis, kad būtum laimingas. Jei kam iki šiol atrodė, kad gimti po Avino ar Liūto ženklu nėra gerai, tai sužinojo, kad kiekvienam žmogui reikėtų savo draugų tarpe turėti po Liūtą ir Aviną. Veikiami Avino ženklo žmonės yra judrūs, stiprūs, veiklūs, visuomet draugui padės, o Liūto ženklo žmonės išsklaidys niūrią nuotaiką, švies visiems kaip Saulė ir, kaip J. Vaiškūnas rašo savo knygoje „ Skaitant dangaus ženklus. Lietuviško Zodiako pėdsakais“, sugebės „aukoti savo širdį“, grėsminga tamsa ir stingdantis kasdienybės šaltis bus nebaisūs.

Taigi, daug pamatę ir sužinoję, kupini įspūdžių grįžome į namus. Džiaugiamės, kad projekto „Draugystės gijos“ dėka galėjome praplėsti savo akiratį, aplankyti žvaigždėtąjį Molėtų kraštą.